Hjælp til it-marks
PACS On Demand
- for dyrlæger

Herunder finder du en liste over de hyppigst stillede spørgsmål, i forbindelse med brugen af arbejdsstationen IDS7 i it-marks produkt PACS On Demand. De viste links henviser til PDF-filer som nemt kan åbnes, downloades og printes.

Finder du ikke svaret på dit spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte os på
telefon 63 11 01 03 eller på mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Generelle spørgsmål:

Hvor kan jeg finde yderligere hjælp?
- Du kan finde en User guide til yderligere hjælp, ved at gå i "Hjælp" i dit IDS7 informationsvindue.

Spørgsmål specifikt til IDS7 arbejdsstationen:

Hvordan sender jeg en undersøgelse via mail?
- Du finder en beskrivelse her.

Hvilke funktioner findes der i IDS7 arbejdsstationen?
- Du finder en oversigt her.

Hvad kan jeg se i informationsvinduet?
- Du finder en beskrivelse her.

Hvordan brænder jeg en CD/DVD?
- Du finder en beskrivelse her .

Kan man eksportere flere skanninger fra samme patient til én CD?
- Ja, følg guiden til CD/DVD brænding. Undervejs bliver du bedt om at markere de af patientens skanninger du ønsker at eksportere.

Hvordan kan jeg vælge hvilke billeder/serier jeg ønsker at brænde på en CD?
- Du finder en beskrivelse her.

Når jeg har angivet en tekst, f.eks. kennelklubbens identifikationsnummer, på et billede, og brænder det ud på en CD, så kan man næsten ikke se det, når man kigger på billedet i den viewer der ligger på CD'en?
- Det kan løses ved at lave et snapshot af billedet inden CD'en brændes. Se i guiden her , hvordan du kan lave snapshots.

Hvordan importerer jeg skanninger fra en CD/DVD?
- Du finder en beskrivelse her .

Hvordan importerer jeg en skanning fra en mappe?
- Det gør du på næsten samme måde som du importerer fra en CD/DVD. i guidens punkt 3 , skal du blot vælge den mappe skanningen ligger i, i stedet for at vælge CD-drevet.

Hvordan søger jeg efter en patient?
- Du finder en beskrivelse her.

Hvordan ændres hvilke kolonner der vises i Patientliste og Eksaminationsliste?
- Du finder en beskrivelse her.

Billederne vises ikke i fuld kvalitet, de ser "grumsede" ud. Hvad gør jeg?
- Du finder en beskrivelse her.

Hvor finder jeg forskellige værktøjer, så som lineal og lignende, når jeg ser billeder?
- Hvis du højreklikker på billedet i billedvinduet, får du en liste frem med diverse værktøjer.

Kan programmet starte med en bestemt arbejdsliste åben, hver gang jeg logger ind?
- Ja. Åbn den arbejdsliste du ønsker skal være åben hver gang du starter programmet. Tryk herefter på menuen "Vis" og vælg "Gem arbejdslistetrælayout".

Jeg har sendt en skanning fra modaliteten, men kan ikke finde den i min arbejdsliste. Hvad gør jeg?
- Kontrollér om den ligger i listen "Har Uoverensstemmelser". Du finder listen "Har Uoverensstemmelser" i venstre side af Informationsvinduet, under Systemarbejdslister.

Jeg kan se skanninger i listen "Har Uoverensstemmelser". Hvad kan jeg gøre ved dem?
- Der kan være forskellige årsager til at en skanning ligger i listen "Har Uoverensstemmelser". Oftest skyldes det at skanningen har fået et accession nummer der findes i systemet i forvejen. Fejlrettelser af skanninger med uoverensstemmelser kan resultere i at en skanning slettes permanent.

Hvordan importerer jeg almindelige billeder og videoer som jeg eksempelvis har taget med mit digitalkamera?
- Du finder en beskrivelse her.

Hvilke formater af almindelige billeder og videoer kan jeg importere i PACS?
- Følgende formater kan importeres i PACS:

JPEG (.jpeg eller .jpg)
TIFF (.tif eller .tiff)
GIF (.gif)
PNG (.png)
BMP (.bmp)
MPEG-2 MP@ML (.mpeg eller .mpg)

Vidste du

at it-mark er et stærkt team på 14 dygtige medarbejdere, der kører i hele Danmark og servicerer IT for virksomheder?

Denne side anvender cookies. Vi bruger cookies til at indsamle statistik over side trafik og lignende, for at optimere sidens indhold. Læs mere

OK